Akčné letáky patria k osvedčeným marketingovým nástrojom. Využívajú ich obchody rôzneho typu, od supermarketov cez obchody s hračkami až po reťazce s oblečením. Pre reťazce sa jedná o úplne základný spôsob propagácie, ktorého cieľom je pochopiteľne predať tovar v čo najväčšom objeme... span>
Zvlášť v tuzemsku sa ročne v súčte distribuuje dokonca niekoľko miliárd letákov. Pre obchodníkov sa jedná o veľmi lacný kanál, s ktorým je možné naraz osloviť veľmi širokú masu užívateľov vďaka distribúcii PRIAMO do poštových schránok. Podľa prieskumu dostáva letáky dokonca až 75% domácností.
Zároveň sú papierové letáky záťaž pre životné prostredie, pretože sa takto ročne vyprodukuje veľké množstvo odpadu - cca 100 tisíc ton. Preto mnoho obchodníkov zároveň vydáva tiež elektronickú verziu svojho letáku, ktorá môže byť pre spotrebiteľov i praktickejšia. Prezrite si ju napríklad na smartfóne.
Tlačený leták má stále svoju nezastupiteľnú funkciu. Ako vyplynulo z prieskumu, najviac nás zaujímajú zľavy na mlieko, prací prášok alebo olej. V tomto smere určite platí, že čím viac, tým lepšie. Väčší počet strán v letáku má zmysel, pretože prinesie viac výhodných PONÚK.